Kirkkonummi - asuinpaikasta kotipaikaksi

Etusivu Kulttuuri Design ja sisustus Yritysilmebongailuja

Yritysilmebongailuja

Sähköposti Tulosta

Eestiläinen kauppa - Verkkkonummi.fi

Olen itse innokas bongailemaan yritysten onnistuneita sisutuksiä, jotka viestivät hyvin yrityksen aitoa identiteettiä. On upeaa nähdä ja esitellä kivoja ratkaisuja.

Yrityksen toimintaympäristöllä tarkoitetaan aluetta, jolla yritys toimii. Silloin kun toimintaympäristö on suunniteltu hyvin, se tukee yrtyksen toimintaa. Toimintaympäristön merkitys korostuu yrityksissä, joissa asiakkaat tulevat itse tiloihin. Silloin tilat ovat osa ulkoista yrityskuvaa. Tällaisiin toimintaympäristöihin me törmäämme jatkuvasti: kaupat, kauppakadut, kauppakeskukset, julkiset hallintorakennukset. Yritykset, joiden tiloissa toimii ainoastaan henkilöstö, (esim. tehtaat ja tuotantolaitokset), ovat osa sisästä yrityskuvaa. Sisäisen yrityskuvan näkevät siis ainoastaan siellä työskentelevät ihmiset, mutta se ei silti ole merkityksetön: se vaikuttaa työssäviihtyvyyteen, asenteisiin ja tuottavuuteen.

Toimitilat ja se, mitä ne viestivät yrityksestä, ovat siis osa yrityskuvaa. Yrityskuva on abstrakti käsite, mielikuva, jonka yritys antaa itsestään, lasten kauppa - Viro - Verkkonummi.fi

mutta jonka me muut (asiakkaat) mielipiteillämme luomme yrityksen toiminnasta, tuotteista, kaikista niistä tekijöistä, joita yrityksestä vain havainnoimme. On hyvä, että se kuva, joka muodostuu, on halutunlainen. Sitä on yrityskuvan muotoilu hallitusti.

Sekä yrityksen ulkoiseen että sisäiseen yrityskuvaan vaikuttaa jo yrityksen sijainnin valinta. Silloin kun yritys pohtii omaa viestimistään aidosti omasta identiteetistään käsin, sijainnin valinta on ensimmäinen mietittävä seikka. Mihin ympäristöön, ja mille alueelle yritys asettuu? Ratkaisu vaikuttaa siihen, miten yritys profiloituu, ja sitä kautta siihen, millainen imago yritykselle muodostuu.

Erilaisia profilointikeinoja ovat sijainnin lisäksi mm. arkkitehtuuri, opasteet, kuljetuskalustot, autot ja asut, tyyli, valaistus, värit, materiaalivalinnat, tuoksut ja äänet, vain osan mainitakseni. Viimeisimpänä, mutta ei suinkaan vähäisimpänä seikkana, joka myös kuuluu tähän listaan, on siisteys ja järjestys.

Artemik - Kirkkonummi - Verkkonummi.fi

Identiteettiä voidaan korostaa tietyin valituin elementein. Silloin toimitilojen valinta saattaa ratketa luonnostaankin, vaiston varassa, sijainnista lähtien, kuten tässä Kirkkonummelaisen verhoilijan Artemikin verstaassa: harkitusti ja hallitusti kaunista, ilmeen mukaisesti.

Bongaillaan hyviä yrityksiä ja ilmeitä! Kevätterveisin, Riitta

Ps. Lisää kuvia ja kirjoituksia näistä ja muista kohteista:

www.sisustuspilkkuja.com, www.idyllicum.fi, www.artemik.fi,

Kommentit (0)Add Comment

Kirjoita Kommentti
Kommentointi on lukittu.

busy
Viimeksi päivitetty ( 22.04.2012 14:31 )  

Tuoreimmat kommentit


 
Löydä meidät Google+ -palvelusta
Luotu 0.0644 sekunnissa.