Kirkkonummi - asuinpaikasta kotipaikaksi

Avoin kirje Veikkolan kyläyhdistykselle

Sähköposti Tulosta

Vasemmisto - Verkkonummi.fi

Veikkolan kyläyhdistys järjestää vaalipaneelin 17.10.2012. Valitettavasti joukosta puuttuu yksi puolue Kirkkonummen Vasemmisto. Ryhmämme sai kyläyhdistykseltä pyynnön osallistua tilaisuuteen mutta valitettavasti meidän Veikkolalaiselle ehdokkaalle tuli este osallistua tilaisuuteen.

Koska meillä ei ole muita ehdokkaita Veikkolasta esitimme mahdollisuutta asettaa vaalipaneeliin toinen ryhmämme ehdokas. Tämä ei kuitenkaan käynyt Veikkolan kyläyhdistykselle. Asia oli kuulema yksiselitteinen jos pohjois-kirkkonummelaista ei löydy kunnan muun asuinalueen ehdokas ei ole tervetullut.Yhdistyksen hallituksen jäsenen Marjokaisa Piirosen sähköpostiviestin mukaan puheenjohtaja Raija Karila oli myös vahvistanut tämän tulkinnan.

Näinkö Veikkolan kyläyhdistys pyrkii yhden puolueen diskrimisointiin antamatta mahdollisuutta tuoda näkemyksiä Veikkolan kehittämiseen. Tarkistin vuoden 2008 kuntavaalien Veikkolan äänestys tuloksia joka osoitti että myös Kirkkonummen Vasemmiston ehdokkaita kyseisellä alueella oli äänestetty.

Eriskummallista on luoda mielikuva valtuutetun roolista edustaa jonkun alueen asukkaita. Valtuutetulla tulee olla vankka näkemys ja tietoisuuden lisäämisen tahtotila kunnan kaikkien alueiden tasapuoliseen kehittämiseen ja erityiskysymysten huomioimiseen.

Kirkkonummen Vasemmisto näkee Veikkolan kehittämisen yhtenä taajama-alueen muiden alueiden kanssa tasavertaisena. Lähipalveluiden saatavuus, maapoliittiset linjaukset, joukkoliikenteen kehittäminen ja asuntopoliittiset linjaukset koskettavat yhtä lailla Veikkolaa kuin Kirkkonummen muita alueita.

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin olisimme olleet valmiit antamaa ryhmämme näkemyksiä ja toimintamalleja.

Kirkkonummen Vasemmiston valtuutettuihin ja kuntavaaliehdokkaisiin voivat kaikki kuntalaiset olla yhteydessä Porkkalan kärjestä Veikkolaan ja esittää näkemyksiä ja toiveita kunnan ja oman lähialueen kehittämiseen.

Kunnanvaltuutettu
Kari Hujanen

Kommentit (1)Add Comment
...
Kirjoittanut pph, 17.10.2012
Lämpimät kiitokset Kari Hujaselle tätä kautta aloitteesta, joka koskee perhepäivähoitajien työehtojen parantamista. Sen tekemisestä ja asian tinkimättömästä eteenpäin viemisestä; on hienoa huomata, että kunnan ruohonjuuritason työntekijöiden asiat ovat valtuutetuille tärkeitä.

Kirjoita Kommentti
Kommentointi on lukittu.

busy
Viimeksi päivitetty ( 12.10.2012 17:24 )